tisdag 6 november 2018

VECKANS FÖRSTA 2-DAG

Frukost: nej
Lunch: 1 burk Cola Zero
Mellis: 1 burk Cola Zero
Middag: 1 burk VV heta nudelsoppa + 1 påse shiratakinudlar.
Mellis: se bild

Jag måste börja lägga till mer träning för att få fart på vågen. Känns som den går alldeles för långsamt. Numera verkar även min extremt sega förkylning ge sig. Även den förbannade hostan har minskat något. Kanske dags?

ÅTER TILL FÖRSKOLAN EFTER HÖSTLOV:

Förskolan står inte högst i kurs hos Ella just nu. Hon har haft en riktigt jobbig period, det blev lite bättre när pedagogerna ansträngde sig för att få det bättre. Men sen blev det sämre igen när de släppte på "specialbehandlingen".
Så jag lämnade Ella med tårar som sprutade... ont i mammahjärtat? Svar ja.

Men inte göra lämningarna värre genom att själv visa att det känns jobbigt. Jag VET att det går över på 3 sek för Ella och att hon har väldigt roligt på föris. Jag och Felix traskade hemåt. Vi grejade båda två i köket en stund och sen fm vila. Jag sov inte. Men chillade någon timma i sängen innan jag gick ner och började städa huset. Jag förberedde även kvällens middag. Så duktig brukar jag aldrig vara att jag börjar så tidigt. Kanske tecken på att man börjar bli lite mer rastlös att gå här hemma? Kvällens middagsförberedelser var klar och köket städat när vi hämtade hem en glad Ella.
Påminnelse av personal: sista skogsknopp imorgon. Innan höstlovet sa en annan ur personalen att det antagligen inte skulle bli fler så jag var inte förberedd. Det var bara att gå hem och öppna upp köket igen för lite pannkaksstekning.
Det var den utflyktsmaten jag kunde trolla fram utan att åka och handla.

Fikagäster:

Efter middagen kom Lena och Eva (grannar) och ville leka med Ella.
Ella i sin tur älskar't. Emma= en ny favorit.
Lena också för den delen.
Så Ella fick in alla på sitt rum och sen lektes det en stund innan vi fikade hemmatrillade chokladbollar.
Jag fick titta på pga 2-dag.
Men det såg himla gott ut haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar