tisdag 27 november 2018

LUNCHGÄSTER, EXTRATID MED SONEN OCH PAKETLEVERENS I BREVLÅDAN

Jag hade faktiskt tänkt att laga något gott till lunchen.
Men när jag besökte Ica Maxi sent i söndags kväll så var mer än hälften av allt jag behövde slut i hyllorna. Sen har jag av naturliga skäl inte velat dra med mig Ella till en mataffär.
Lösningen?

Jo, jag åkte och hämta upp en familjepizza från Prima efter att jag hämtat upp Vicke.
Det blev perfekt med en kycklingkebab med bacon, ananas, pommes och halva pizzan med isbergssallad.

Det var kul att få träffa Tess och Evve.
Tess hade med sig sin son; Elias som kom för att hänga med Vicke.

Det blev massa tjöt samt att det levererades en del roliga nyheter att se fram emot.
Jag fick även chansen att spana in en Kia 7 sitsare. 
Den var fin men väldigt lik Sharanen invändes? 
Vi behöver få tummen ur och påbörja kommande bilaffärer.
Bara att få bilen tvättad för att ta fina kort känns långt bort.
Vi får se om Pontus kommer få spelet på min bil snart och tvätta den.
Jag bryr mig inte så mycket (inte alls).
Men han skäms när min bil står på uppfarten och är smutsig.

När jag hämtade posten fick jag en väldigt rolig överaskning.
Jag har beställt en hel del saker på Black Friday och Cyber Monday.
Men inget som skulle komma direkt till brevlådan med handskriven adress.
Jag slet upp paketet och då är det Pontus faster Gun-Britt som bor uppe i Bjursås som har sytt till småttingarna och skickat till oss.

LYX!

Det var ett bebisset med byxor och dregglis till Felix och världens finaste nattlinne till Ella.
Jag fick riktiga lilla huset på prärien feeling över det.


Kul med någon med hantverkartalang i släkten.
Det är Gun-Britt som virkat tårtan och alla kakor till Ellas kök.
Ella har även fått fina kläder av henne tidigare.

Ella tog en dusch och satte sedan på sig nattlinnet.
Som en prinsessa kände hon sig som.

Denna tisdag har gått väldigt fort.
Vips så behövde jag börja med kvällsmaten.
En ny favorit:
Kycklingkebab i pitabröd med isbergssallad, gurka, majs, rödlök och creme fraische.
Så sjukt gott.
Detta ska jag terra min familj med många gånger tror jag.

Ella åt med:
Pitabröd, creme fraische, ost, majs och gurka.
Väldigt vegeterianskt.

Imorgon ska Ella tillbaka till förskolan och jag behöver ta mig till Elin´s för att hämta ett paket som kommit. Eftermiddagen ska vi spendera ute i Lerdala hos bästa Lisa m. kids.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar