tisdag 13 november 2018

HARMONI OCH BRÖT

En helt underbart harmonisk morgon fick jag uppleva. Gosiga barn från att de bägge slog upp sina fina ögon. Det bästa av allt?

Att vi provade en ny strategi för förislämning och det hjälpte.
Ella fick ta sin springcykel till förskolan om hon lovade att vara en glad tjej vid lämning. Jag trodde faktiskt inte att det skulle funka. Men jag kunde lämna Ella sprudlande glad. Det kändes så otroligt skönt. Detta firade jag genom att gå raka vägen hem med Felix och somnade gott samtidigt som Felix sussade gott i sin säng. Guld för trötta människor som jag.

Vi vaknade igen framåt lunch och var pigga och fräscha igen.
Varför innehåller då rubriken "bröt" då?
Jo... det handlar om Felix. Som har tagit klivet från att vara en lugn, glad liten bebis till brötig, glad större bebis som tar klivet in i rörlighetsfasen. För det första: vilka starka nypor han har. Det är inga nådiga grepp han får tag i. Sen är han numera mer rörlig. Vi har haft "tur" att Felix inte vänt sig till mage i sängen tidigare, fastän han gjort det sedan 4 månader gammal. Men igår började det då han insåg att det gick att vända sig även i sängen. Lite småfarligt så ikväll fick vi sänka spjälsängen ett hack.

Lägger man honom på golvet så tar han sig framåt och snurrar runt. Tar sig lite hit och dit. Han har inte någon direkt klockren sätt att göra det på. Men likt förbannat så funkar det för honom och funkar det inte så börjar han rulla.

Gåstolen är en stor favorit här hemma. Han tar sig dit han vill. Gärna till saker som hänger ner (dukar, gardiner, kökshanddukar, snören). Han tar tag i barnstolarna och drar tills de faller... så man behöver verkligen vara på sin vakt numera.

Efter lunchen så tog vi en kortare promenad innan vi hämtade Ella.
Skönt att röra lite på sig.
På eftermiddagen hann jag leka med bägge barnen samtidigt som jag fick ordning på middagen: stuvade makaroner med stekt falukorv. En favorit för min sambo. Själv kunde jag inte äta upp min falukorv. Det känns som det växer i munnen på mig. Blä för korv säger jag bara. Det är nog bara att inse att jag hatar i princip korv.

Imorgon kommer Lisa och barnen på eftermiddagen. Mysigt att ses på vardagar också. Jag hoppas att man vaknar helt utvilad imorgon så man hinner utföra lite ärenden på förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar